Jak wygląda praca opiekuna młodzieży w Sprachcaffe?

Po skończeniu szkoły, zdecydowałem się poprawić mój angielski na kursie za granicą zorganizowanym przez szkołę Sprachcaffe na Malcie. Kiedy skończyłem kurs, zostałem zapytany czy nie chciałbym wrócić jako teamer, czyli opiekun młodzieży. Zgodziłem się i na sześć tygodni zostalem teamerem Sprachcaffe . Poniżej możecie przeczytać jak wyglądał jeden z tych sześciu tygodni.

Niedziela
Dzień zaczyna się wcześnie. Przez cały dzień przyjeżdżają nowi kursanci, teamerzy muszą się nimi zaopiekować I zabrać ich na małą wycieczkę po okolicy. W międzyczasie inni członkowie zespołu Sprachcaffe, zabierają kursantów, którzy już uczą się na Malcie na wycieczkę całodniową.
Według planu w niedzielę odbywa się wycieczka o nazwie the Best of Malta Tour, czyli wycieczka po najlepszych I najciekawszych miejscach na Malcie. Te miejsca to bazar w rybackiej miejscowości - Marsaxlokk, błękitna grota, klify Dingli (najwyżej położony punkt na Malcie) a na zakończenie wycieczki udajemy się z grupą na jedną z najpiękniejszych piaszczystych plaży na Malcie - Golden Bay. Zmęczeni, lecz pełni nowych doświadczeń i wiedzy, wracamy na obiad do kampusu. Zazwyczaj wszyscy jak najprędzej wskakują do basenu, aby się schłodzić, po czym szybko się wycierają, przebierają a następnie idą na obiad. Wieczorem odbywa się quiz lub warsztaty poświęcone temu, co będziemy robić i co zwiedzać tak, aby nowi i starzy kursanci mogli się lepiej zapoznać.

Poniedziałek
Poniedziałek jest ekscytujący dla każdego. Kursanci wracają do szkoły po weekendzie i to również wymaga trochę planowania i pracy teamerów. O 8: 00 wszyscy jedzą śniadanie. Ci, którzy mają już zajęcia przez dłuższy czas doskonale wiedzą gdzie jest ich klasa. Natomiast my teamerzy zbieramy wszystkich nowych kursantów na placu przed szkołą. Przedstawiamy się im, oraz mówimy naszym nowym kursantom, kto jest ich opiekunem. Zabieramy potem naszych nowych kursantów do klas, każdy teamer prowadzi swoich uczniów, opowiadamy im o sobie, wyjaśniamy zasady, jakie panują w szkole i na kampusie, następnie odprowadzamy naszych podopiecznych po klasach i opowiadamy jaki jest plan na dany dzień oraz na następny. Po lunchu, kursanci, którzy mają kurs intensywny udają się na dodatkowe zajęcia, a reszta kursantów idzie  na basen albo na boisko do siatkówki.
W końcu uczniowie kończą swoje zajęcia i zbieramy ich wszystkich. Główne zasady kursanci już znają, dlatego pokazujemy im okolicę. Po tym wszystkim uczniowie zbierają się, aby odprężyć się przy basenie i cieszyć się imprezą powitalną.

Wtorek
Rano są lekcje angielskiego, ale po południu planowana jest półdniowa wycieczka. W tym tygodniu wycieczka pojedzie do Valletty, pięknej stolicy Malty. Nasza trasa zaczyna się przy bramie miasta, tutaj robimy zdjęcie grupowe przy dużej fontannie. Następnie przechodzimy obok starych budynków do ogrodów Barrakka. Jest stąd piękny widok na port i każdego popołudnia strzelają stad z armaty. Następnie przechodzimy wąskimi uliczkami do następnej atrakcji, katedry San Gwann. Uczniowie zwiedzają, robią zdjęcia i kupują kilka rzeczy na małym rynku u lokalnych artystów. Następny punkt to jeden z największych placów na Malcie. Uczniowie mają wtedy około półtorej godziny wolnego czasu,  zazwyczaj jedzą lody i kupują pamiątki. Teamerzy wtedy też mają wolny czas i  mogą robić to, co chcą. Często oznacza to siedzenie na tarasie i cieszenie się piękną pogodą, od czasu do czasu rozmawiając z mijającymi uczniami i omawiając pomysły na nadchodzący wieczór.
Ten wieczór jest jednym z ulubionych wieczorów uczniów powyżej 17 roku życia, bo jedziemy do Paceville! To jest najbardziej zabawowa ulica na Malcie. Uczniowie mogą wtedy robić to, na co mają ochotę, chodzą do różnych miejsc i bawią się najlepiej jak mogą. Chętnie dołączają jednak do nas w jednym z naszych ulubionych miejsc: barze Hugo. Tutaj aż do godziny 02:00 jest jedna wielka impreza.
Środa Środa to spokojny dzień. Wielu kursantów trzeba specjalnie ściągać z łóżka z powodu imprezy poprzedniego wieczoru. Po południu, na szczęście, uczniowie mają już wystarczająco dużo siły na kilka fantastycznych aktywności, na zakupy lub turniej laserowego paintbolla!
Sliema jest jednym z największych centrów handlowych na Malcie. Wszystkie znane marki można znaleźć własnie tutaj, ale są też małe sklepy.
Jeśli masz  jeszcze miejsce w walizce, to możesz je tu zapełnić zakupami i pamiątkami. Jedną z najfajniejszych zabaw jest paintball laserowy. Razem z kolegami z klasy idziesz do opuszczonego miasteczka pełnego graffiti. W tym miejscu spotkasz się z opiekunami gry. Z ciężarówki wybieracie broń laserową, a następnie rozpoczyna się bitwa. Razem ze swoim zespołem próbujesz zdobyć trzy punkty i oczywiście powstrzymać zespół przeciwny przed zdobyciem punktów. Popołudnie pełne jest przygód, akcji i zabawy. W rezultacie masz zadowolonych nastolatków i wspaniałe zdjęcia, które są pamiątką na całe życie!

Czwartek
Czwartki zawsze przebiegają bez większych problemów. Lekcje odbywają się rano, a po południu spędza się kilka godzin na plaży. Odpręż się, popływaj i odpocznij razem z innymi kursantami. Autokar przyjeżdza o 17:00 a wtedy wszyscy Idziemy na imprezę na łodzi! Statek pełen jest kursantów, którzy pływają, tańczą i bawią się. Wspólnie wybieramy muzykę, aby jak najlepiej się bawić.

Piątek
Nadszedł ostatni dzień szkoły. Zaplanowany jest dzień pełen przygód. Ranek zaczyna się jak zwykle od śniadania a następnie uczniowie idą na zajęcia. Ze względu na imprezę na łodzi niektórzy studenci czasami zapominają wstać z łóżka, wtedy teamerzy robią czasami małe żarty i budzą ich muzyką. Po lekcjach zabieramy uczniów na Comino. Jest to zdecydowanie najpiękniejsze miejsce na Malcie. Szybką łodzią docieramy do tej pięknej małej wyspy otoczonej lazurowym morzem. Jasne i ciemne plamy na przemian. Skaczemy ze skał, leżeliśmy w słońcu i robimy najpiękniejsze zdjęcia na Instagram z #sprachcaffemoment. Kiedy wracamy z tego pięknego miejsca, szybko kąpiemy się, jemy i przygotowujemy się na kolejną imprezę w Paceville z 17-latkami. Po wspaniałym, ale długim dniu / nocy kładziemy się spać. Gotowi na następny ranek!

Sobota
Dzisiaj będzie dla wielu emocjonujący dzień. Dzisiaj planowany jest powrót do domu wielu kursantów. Ci, którzy żegnają się z nowymi przyjaciółmi, wymieniają się numerami telefonów i kontaktami społecznościowymi, więc z pewnością nie jest do widzenia a raczej do zobaczenia lub usłyszenia. Studenci, którzy kontynuują swój pobyt z nami mają wycieczkę z teamerami na Gozo. Promem docieramy do drugiej wyspy Malty. Tutaj zaczynamy naszą wizytę od zobaczenia  Lazurowe Okno, Ta 'Pinu i  stolicy Gozo Victorii. Tutaj mamy wystarczająco dużo wolnego czasu, aby pokazać uczniom cytadelę. Potem uczniowie mają czas wolnya my siadamy na tarasie przy mrożonej kawie i kawałku ciepłej szarlotki z lodami. Idealny lunch na ten dzień! Po półtorej godzinie wyjeżdżamy w kierunku naszego ostatniego celu na dziś: Ramla Bay. Tutaj przebywamy prawie dwie godziny, ciesząc się wodą i cudownie ciepłym słońcem. W cichym autobusie pełnym śpiących studentów wracamy do kampusu promem.
Tydzień teamera jest długi i pracowity, ale praca jest fantastyczna. Chociaż kursanci muszą przestrzegać zasad, to dobrze wiedzą, żeby ich nie łamać i nie robić sobie kłopotów.

Czy ty również uważasz, że bycie teamerem jest super zajęciem i chciałbyś spróbować swoich sił jako jeden z naszych teamerów ? Jeżeli tak to skontaktuj się z nami!